Në Parlamentin Evropian, Ukraina do të kishte të drejtë për një numër të caktuar anëtarësh, ose eurodeputetësh. Por shtimi i anëtarëve për Ukrainën ndoshta do të nënkuptonte tejkalimin e kufirit aktual prej 751
Nga Washington Post
Bashkimi Evropian ra dakord këtë javë të hapë bisedimet e pranimit me Ukrainën, duke e sjellë vendin një hap më afër ëndrrës së tij për t’u bashkuar me bllokun. Kjo pavarësisht shqetësimeve të vazhdueshme për gatishmërinë e tij dhe pyetjeve se çfarë do të thoshte mirëpritja e Kievit për BE-në. Ukraina do të ishte vendi i pestë më i populluar i bllokut dhe deri tani më i varfëri, që do të thotë se do të merrte subvencione të konsiderueshme nën BE-në aktuale. Në Bruksel, ka një ndjenjë në rritje se anëtarësimi i Ukrainës do të ndryshonte balancën e fuqisë së BE-së, do të ndikonte në tregun e saj bujqësor dhe do të ndryshonte buxhetin e saj. Bashkimi Evropian filloi si një klub i vogël i vendeve kryesisht të Evropës Perëndimore. Në vitet që nga rënia e Murit të Berlinit në 1989, ai është zgjeruar në lindje.
Pushtimi rus i Ukrainës në vitin 2022 tregoi mbështetjen për një raund tjetër zgjerimi. Përveç Ukrainës, BE-ja të enjten ra dakord të hapte bisedimet e pranimit me Moldavinë dhe e bëri Gjeorgjinë një vend kandidat. Ka disa vende të tjera kandidate, përfshirë Shqipërinë dhe Malin e Zi, në faza të ndryshme të procesit. Nëse vazhdon, kjo shtytje mund të kthejë 27 anëtarët e BE-së në një grupim prej më shumë se 30 vendesh, duke përshpejtuar potencialisht zhvendosjen drejt lindjes në balancën e fuqisë së bllokut. Nëse Ukraina do të anëtarësohej në BE sot, do të ishte anëtari i ri më i madh për sa i përket popullsisë që nga vitet 1980. Rreth tryezës së Këshillit Evropian, disa vendime merren me unanimitet, të tjera me “votim të shumicës së kualifikuar”, një sistem ku një vendim duhet të miratohet nga 55 për qind e shteteve anëtare që përfaqësojnë të paktën 65 për qind të BE-së.
Sipas një analize nga Instituti Gjerman i Çështjeve Ndërkombëtare dhe Sigurisë, Ukraina do të merrte rreth 9 për qind të votave, afërsisht e njëjtë me peshën e votimit të Polonisë sot. Aksionet e shteteve të tjera anëtare do të bien, me Gjermaninë që do të shkojë nga 18.6 për qind në 16.9 për qind, për shembull. Së bashku, Polonia dhe Ukraina do të kishin të njëjtën peshë votimi si Gjermania.
Në Parlamentin Evropian, Ukraina do të kishte të drejtë për një numër të caktuar anëtarësh, ose eurodeputetësh. Por shtimi i anëtarëve për Ukrainën ndoshta do të nënkuptonte tejkalimin e kufirit aktual prej 751. Këtë vjeshtë, zyrtarët francezë dhe gjermanë prezantuan një raport, të shkruar nga një ekip ekspertësh, që argumentonte kundër shtimit të vendeve shtesë në favor të gjetjes së një mënyre të re për t’i ndarë ato lart. Në Bruksel, shumë vende besojnë se për të futur Ukrainën dhe të tjerët, BE-ja do të duhet të reformojë institucionet e saj kryesore, përfshirë parlamentin. Por së pari ata do të duhet të bien dakord se si ta bëjnë këtë. Sjellja e Ukrainës në BE ka të ngjarë të kërkojë një rishikim të politikës së përbashkët bujqësore të bllokut. Fermerët evropianë aktualisht marrin subvencione prej më shumë se 200 dollarë për hektar të kultivuar.
Duke pasur parasysh tokën e saj të madhe të punueshme, Ukraina do të kishte të drejtë për miliarda pagesa. Edhe me anëtarësimin shumë vite larg, çështja e hyrjes së eksporteve të Ukrainës në BE tregu ka nxitur protesta, me fermerët në vendet fqinje që sulmojnë mbi një tepricë drithi. Në Poloni, ndikimi i Ukrainës në çmimet e grurit është bërë një çështje kryesore politike, me fermerët polakë që paralajmërojnë se do të mbyten nga furnizimi ukrainas. Ukraina eksportoi rreth 20 milionë tonë metrikë një vit para luftës, sipas Organizatës së Kombeve të Bashkuara për Ushqimin dhe Bujqësinë, që është më shumë se një e treta e eksporteve totale të grurit të bllokut. Polonia ndërkohë eksporton 4 milionë tonë çdo vit. Mosmarrëveshja ka testuar lidhjet midis Ukrainës dhe Polonisë, një prej mbështetësve të saj më të vendosur, dhe shihet nga shumë njerëz si një shenjë e betejave të mundshme agro-bujqësore që do të vijnë. Nuk është vetëm grurë.
Ndërsa BE-ja fillon të imagjinojë se çfarë do të thotë anëtarësimi i Ukrainës, paratë janë një nga çështjet kryesore, sipas analistëve. Produkti i brendshëm bruto për frymë i Ukrainës ishte 4 mijë e 872 dollarë në vitin 2021. Në të njëjtin vit, PBB-ja në Bullgari, BE-ja aktuale më e varfër vend, ishte 11 mijë e 683 dollarë, sipas vlerësimeve të Fondit Monetar Ndërkombëtar. Lufta ka shkatërruar ekonominë e Ukrainës dhe ka thelluar nevojat e saj financiare. Një vlerësim i përbashkët i Komisionit Evropian, Bankës Botërore dhe Kombeve të Bashkuara vlerësoi se kostoja e rindërtimit dhe rimëkëmbjes në Ukrainë ishte rritur në më shumë se 400 miliardë dollarë – dhe kjo bazohej vetëm në vitin e parë të luftës. Duke pasur parasysh se luftimet janë ende të ndezura dhe se procesi i anëtarësimit mund të zgjasë për shumë vite, nëse jo dekada, është e vështirë të vlerësohet ndikimi financiar i anëtarësimit të Ukrainës. Disa vlerësime sugjerojnë se anëtarësimi i Ukrainës do të kthente shumë përfitues neto të BE-së në pagues neto.
Një dokument i politikës së fundit nga Qendra Ndërkombëtare për Mbrojtjen dhe Sigurinë e Estonisë vlerësoi se, nëse Ukraina do të ishte anëtare sot, ajo mund të merrte 20 miliardë dollarë në vit nga BE-ja, me vetëm Spanjën që ndryshon nga një marrës neto në një pagues neto. Autori, Michael Emerson, një studiues i lartë i asociuar në Qendrën për Studime të Politikave Evropiane (CEPS), një institut kërkimor me bazë në Bruksel, tha se, raundet e mëparshme të zgjerimit tregojnë se anëtarët e rinj mund të absorbohen. “Gjatë 20 viteve të fundit, 13 shtetet e reja anëtare që kanë hyrë që nga viti 2014 janë rritur makroekonomikisht, më shpejt se mesatarja e Evropës dhe në të vërtetë, me një diferencë mjaft të konsiderueshme”, tha ai. Ilke Toygür, drejtore e Qendrës për Inovacionin në Politikën dhe Ekonominë Globale në Universitetin IE, tha se Evropa do të debatojë mbi këtë çështje për vitet në vijim. “Për mua biseda buxhetore është biseda më e rëndësishme”. “Nëse do të më kishit pyetur se çfarë çështje të vetme duhet të diskutojnë vendet anëtare të BE-së, është buxheti”.
