Shkencëtarët në Universitetin e Oksfordit mendojnë se një pluhur, i cili shitet për 140 milionë dollarë për gram, mund të bëhet i zakonshëm.
Nëse substanca do të përdorej në iPhone-ët tanë , atëherë lëvizja do të bëhej shumë më e lehtë.
Kjo është për shkak se pluhuri mund të ndihmojë në forcimin e sinjalit GPS, duke e bërë lidhjen e dobët një gjë të së kaluarës.
Ndërsa kjo tingëllon tepër e largët, ajo mund të bëhet realitet.
Kjo për shkak se Fullerenet Endohedral të Bazuar në Azot – emri super tërheqës i pluhurit – ka potencialin të përdoret për të krijuar orë atomike të vogla dhe shumë të sakta.
Këto janë thelbësore në teknologjinë GPS dhe përdorin dridhjet e atomeve për të matur kohën.
Në satelitë, ato përdoren për të dhënë të dhëna të sakta kohore në sinjalet GPS dhe për të ndihmuar me navigimin.
Çështja është se për momentin, orët atomike janë goxha të mëdha – si madhësia e një dhome. Por Fullerenet Endohedral të bazuar në atomet e azotit mund të ndihmojnë në bërjen e orëve atomike kaq të vogla, saqë mund të futen brenda telefonave tanë.
Kjo sigurisht do t’i bënte hartat e Google dhe Apple shumë më të sakta.
Dhe shkencëtarët e Universitetit të Oksfordit në Designer Carbon Materials mendojnë se aftësia për të bërë orë atomike në miniaturë mund ta bëjë mundësinë e makinave pa shofer shumë më të sigurt – që është një lajm i shkëlqyeshëm për Elon Musk dhe Teslën .
Kjo për shkak se saktësia e orëve atomike në bord mund të ndihmojë sistemet GPS të gjurmojnë vendndodhjen e një makine edhe aty ku sinjali GPS është i dobët – duke përfshirë edhe përmes tuneleve.
Ai gjithashtu mund të revolucionarizojë këshillat e rrugës, duke e bërë një udhëtim më të qetë. Është interesante që emri i saj, konkretisht pjesa ‘fullerenes’, lidhet drejtpërdrejt me strukturën e saj. Materiali është në thelb një kafaz i vogël me atome karboni, me një atom azoti brenda.
Emri ‘fullerene’ i referohet këtij ‘kafazi’ dhe është një shenjë për arkitektin dhe filozofin Richard Buckminster Fuller, i cili ishte i njohur për dizajnet e tij që paraqesin trekëndësha të ndërlidhur të veçantë në një kube gjeodezike.
Lucius Cary, një drejtor i fondit Oxford Technology SEIS, i tha më parë Telegrafit se do të kishte ‘shumë aplikacione për këtë teknologji’, megjithëse ai që lidhet me drejtimin e automjeteve ishte hapi i parë logjik.
“Më e dukshme është kontrolli i automjeteve autonome,” tha ai. “Nëse dy makina vijnë drejt njëra-tjetrës në një korsi fshati, nuk mjafton të dish se ku janë brenda 2 metrave, por deri në 1 mm është e mjaftueshme.”
Megjithatë, Dr Kyriakos Porfyrakis, i cili ka punuar në këtë substancë që nga viti 2001, tha më parë për Telegrafin: “Do të duhen disa vite për të finalizuar këtë projekt kërkimor.
“Nëse do të ketë një produkt përfundimtar, ai duhet të jetë mjaftueshëm miniaturë për të hyrë në pajisjet portative.”