Shumë njerëz vlerësojnë makinat elektrike si një mjet kyç për reduktimin e ngrohjes globale dhe një recetë për ajër më të pastër në qytete. Por automjetet elektrike nuk janë aq të pastra sa mendojnë disa njerëz.
Dhe ne nuk po flasim për “energjinë elektrike të pistë” nga burimet fosile ose emetimet më të larta të dioksidit të karbonit gjatë prodhimit, por për ndotjen lokale të ajrit që prodhojnë këto makina. Por si është e mundur kjo, duke pasur parasysh se bimët e tyre nuk prodhojnë asnjë gaz të dëmshëm?
Hulumtimet e reja sugjerojnë se pluhuri i frenave, i cili emetohet edhe nga automjetet elektrike, është aq toksik sa është më i dëmshëm sesa thithja e grimcave të prodhuara nga djegia e karburantit dizel apo edhe grimcat e prodhuara nga djegia e qymyrit. Duke qenë se automjetet elektrike mbështeten shumë në frenimin rigjenerues, gjë që redukton ndjeshëm përdorimin e frenave tradicionale, teorikisht ato duhet të ndotin më pak mjedisin me pluhurin e frenave, por në praktikë nuk është kështu.
Gjegjësisht, automjetet elektrike janë dukshëm më të rënda se automjetet e krahasueshme me djegie të brendshme, që do të thotë se kur përdorin frenat e tyre, krijojnë më shumë pluhur kur ndalojnë.
Shkencëtarët nga Universiteti i Southampton, në Mbretërinë e Bashkuar, studiuan efektin e emetimeve të grimcave nga lloje të ndryshme të jastëkëve të frenave në shëndetin e mushkërive.
Një lloj jasku i frenave kishte një sasi të vogël metali, ndërsa tre të tjerët ishin gjysëm metalikë, organikë pa asbest dhe qeramikë hibride. Në mënyrë tipike, çdo gjë e etiketuar “organike” duhet të jetë më e shëndetshme për ne, por në teste, jaskat e frenave organike, pa asbest shkaktuan më shumë probleme. Vlerësohet se pluhuri i tyre i frenave është edhe më toksik për mushkëritë e njeriut sesa emetimet e naftës.
Këto pllaka u zhvilluan për të zëvendësuar modelet më të vjetra që përmbajnë asbest dhe fibra bakri, të cilat përmirësojnë përçueshmërinë termike, një pronë që më parë i atribuohej asbestit.
Asbesti u hoq nga përzierja për shkak të lidhjes së tij me sëmundjet e mushkërive, por u zbulua se pluhuri i bakrit në pllakat moderne ishte gjithashtu i lidhur me sëmundjet e mushkërive si kanceri, astma dhe sëmundjet kronike të mushkërive.
Automjetet elektrike kanë një tjetër problem serioz me gazrat e shkarkimit, dhe ai janë gomat, të cilat janë një tjetër burim kryesor i grimcave të rrezikshme mikroplastike. Për shkak të peshës së tyre të madhe, këto automjete gjithashtu konsumojnë gomat e tyre më shpejt, që do të thotë se ato prodhojnë më shumë ndotje se gomat nga makinat konvencionale.